28 Şubat 2013 Perşembe

Yeni iPhone’ların Görünümü Böyle Mi Olucak?


yeni iphone Yeni iPhoneların Görünümü Böyle Mi Olucak?
Ucuz iPhone, iPhone Math gibi dedikodular böyle tasarımların ortaya çıkmasına neden oldu.
iPhone 5‘in satışa sunulmasının üzerinden çok uzun bir süre geçmemesine rağmen,Apple sever bazı tasarımcılar yeni nesil iPhone’ların nasıl gözükebileceği konusunda fikirler ortaya koyuyor. Daha önce iPhone Math ve ucuz iPhone gibi birçok dedikodu gündemde yerini bulmuştu. 3D tasarımcılardan biri olan Peter Zigich bu dedikodulardan yola çıkarak, iPhone 6, iPhone Mini ve tablet-telefon karışımı iPhone görselleri tasarladı.
Tasarımlara baktığımız zaman home tuşunun bazı modellerde telefonun yan kısmında olduğunu görüyoruz. Apple’ın bu denli büyük bir değişiklik yapması ise pek gerçekçi bir yaklaşım değil. Sizce bu şekilde tasarlanmış iPhone modelleri nasıl gözüküyor?
Bir önceki yazımız olan Fiyatı düşen 15 harika cep telefonu! başlıklı makalemizde Fiyatı düşen 15 harika cep telefonu!, HTC One S ve HTC One X hakkında bilgiler verilmektedir.
İlgili Aramalar: iphone, ucuz iphone, yeni iphone, Yeni iPhone'ların Görünümü Böyle Mi Olucak?

Real Racing 3 Çıktı!

real-racing-3
Grafikleri ve uzun oynanış moduyla dikkat çeken Real Racing 3, bedava olarak sunuldu.
2009 yılında Firemint tarafından kullanıcıların beğenisine sunulan Real Racing oyunu gerçekçi yarış deneyimi ve grafikleriyle devrim yaratmıştı. Bir yıl aradan sonra serinin devamı Real Racing 2 oyunu ise lisanslı araçlarla ve 16 kişiye kadar oynanabilen online moduyla seriyi ileriye taşıdı. Şimdi ise EA ve Firemint ortak yapımı Real Racing 3 kullanıcılara sunuldu. Hem de ilk iki oyunun aksine Real Racing 3, iOS ve Androidplatformlarına bedava sunuldu.
Real Racing 3Mint Engine 3 grafik motoruyla kullanıcılara etkileyici grafikler vadediyor. Oyun 45 lisanslı otomobil, 900'e yakın görev ve 600 saat oynanış süresine sahip. Real Racing 3 oyununu, Google Play ve ya iTunes üzerinden ücretsiz olarak indirebilirsiniz.
İlgili Aramalar: real racing 3 android indir, real racing 3 indir, real racing 3 ios indir

27 Şubat 2013 Çarşamba

Fiyatı düşen 15 harika cep telefonu!


fiyat-dusen-telefonlar

Çok pahalıydılar ama yeni modeller gelince onların da fiyatı düştü! İşte ucuzlayan cep telefonları.

Yeterince iyi, şık ve güncel bir işletim sistemine sahip bir telefon için 2 bin lirayı gözden çıkarmanız şart değil, dilerseniz 1.000 TL civarında ve hatta altında bir iki sene öncenin en muhteşem ceplerine sahip olabilirsiniz.

15. HTC Wildfire S

Özellikleri: 3.2 inç dokunmatik ekran, 600MHz işlemci, microSD ile 32GB'a kadar genişletilebilen depolama.
İşletim sistemi: Android 2.3
Fiyat: 430 TL.
Değerlendirme: Android 2.3'te kalmak sizin için önemli değilse ve ucuza iyi bir akıllı telefon deneyimi yaşamak istiyorsanız, Wildfire S'i gözden geçirmelisiniz.

14. HTC One X

Özellikleri: 4.7 inç ekran, 1.5GHz dört çekirdekli işlemci, Wi-Fi, HSPA, 8MP kamera, full HD video kaydı, 32GB depolama alanı.
İşletim sistemi: Android 4.1 ve Sense 4 arayüzü.
Fiyatı: 1.500 TL
Değerlendirme: Fiyatı ilk çıktığı güne kıyasla önemli ölçüde düşen One X, özellikle oyun severlerin ilgisini çekecek, harika oyunlarla dolu Tegra Zone ile beraber geliyor.

13. Samsung Galaxy Note

Özellikleri: 5.3 Super AMOLED inç dokunmatik ekran, kalem, 1.4GHz çift çekirdekli işlemci, 8MP kamera, full HD video kaydı, genişletilebilir depolama.
İşletim sistemi: Android 4.0 ve Samsung TouchWiz arayüzü.
Fiyatı: 1.400 TL
Android 4.1 güncellemesi ile yenilenecek olan ilk Galaxy Note, uygun fiyata iyi bir telefon arayanlar için harika bir seçenek.

12. HTC One S

Özellikleri: 4.3 inç dokunmatik ekran (Super AMOLED), 1.5GHz çift çekirdekli işlemci, 8MP kamera, full HD video kaydı, 16GB depolama (genişletilemiyor).
İşletim sistemi: Android 4.1 ve Sense 4 arayüzü.
Fiyatı: 1.300 TL.
Değerlendirme: Üst düzey özelliklere sahip cep, HTC'den gelen bilgiye göre ilk çıktığı zamanki yazılımsal ve donanımsal sorunların da üstesinden gelmiş bulunuyor.

11. HTC Sensation XL

Özellikleri: 4.7 inç dokunmatik ekran, 1.5GHz tek çekirdekli işlemci, 8MP kamera, full HD video kaydı, 16GB depolama (genişletilemiyor).
İşletim sistemi: Android 4.0 ve HTC Sense 3.0.
Fiyatı: 1.250 TL.
Değerlendirme: Video izlemek, fotoğraflara bakmak için harika bir cep olan Sensation XL, 4.7 inç'lik ekranında size net görüntüler sunuyor. Büyük ekranlı cepler size göre ise, fiyatı 1.250 TL seviyelerine kadar gerileyen Sensation XL'yi alternatifleriniz arasına katabilirsiniz.

10. Samsung Galaxy Nexus i9250

Özellikleri: 4.7 inç HD Super AMOLED dokunmatik ekran, 1.2GHz çift çekirdekli işlemci, 5MP kamera, full HD video kaydı, 16GB depolama (genişletilemiyor)
İşletim sistemi: Android 4.0 (4.2'ye güncellenebilir)
Fiyatı: 1.200 TL
Değerlendirme: Google imzasını taşıyan 4.65 inç'lik cep, sahip olduğu özelliklere kıyasya uygun sayılabilecek bir fiyata sahip.

9. Sony Xperia ion

Değerlendirme: 4.6 inç dokunmatik ekran, 1.5GHz çift çekirdekli işlemci, 12MP kamera, full HD video kaydı, genişletilebilir depolama.
İşletim sistemi: Android 4.0 ve Sony kullanıcı arayüzü.
Fiyatı: 1.400 TL
Değerlendirme: Geniş ekranı ve kamerasıyla dikkat çeken Xperia ion'u biraz araştırma ile uygun fiyata bulmanız mümkün.

8. Motorola Razr

Özellikleri: 4.3 inç AMOLED dokunmatik ekran, 1.2GHz çift çekirdekli işlemci, 8MP kamera, full HD video kaydı.
İşletim sistemi: Android 4 ve Motorola Motoblur kullanıcı arayüzü.
Fiyatı: 850 TL.
Değerlendirme: Razr telefonları farklı kılan özellikleri, çok ince ve Kevlar arka kapağa sahip olmaları. Android 4.1'e yükseltilecek olan Razr'ın fiyatı da oldukça uygun bir seviyeye düşmüş bulunuyor.

7. Samsung Galaxy S3

Özellikleri: 4.8 inç Super AMOLED dokunmatik ekran, 1.4GHz dört çekirdekli işlemci, 8MP kamera, full HD video kaydı.
İşletim sistemi: Güncelleme ile Android 4.1 ve Samsung TouchWiz kullanıcı arayüzü.
Fiyat: 1.350 TL.
Değerlendirme: Çıktığı günden bu yana fiyatı önemli ölçüde düşen cep, dört çekirdekli işlemcisi, geniş Super AMOLED ekranı ve güncel Android sürümüyle çok çekici bir seçenek.

6. Sony Ericsson Xperia arc S

Özellikleri: 4.2 inç dokunmatik ekran, 1.4GHz tek çekirdekli işlemci, 8MP kamera, full HD video kaydı, genişletilebilir depolama.
İşletim sistemi: Android 4.0 ve Sony kullanıcı arayüzü.
Fiyatı: 850 TL.
Değerlendirme: Android 4.1'e geçmek sizin için önemli değilse ve şık bir telefon arıyosanız, fiyatı oldukça uygun Xperia arc S'i size rahatlıkla önerebiliriz.

5. Sony Xperia S

Özellikleri: 4.3 dokunmatik ekran, 1.5GHz çift çekirdekli işlemci, 12MP kamera, full HD video kaydı, 32GB depolama (genişletilemiyor).
İşletim sistemi: Android 4.0
Fiyatı: 850 TL.
Değerlendirme: Sahip olduğu teknolojiye ve 12 megapiksellik kameraya göre çok uygun bir fiyata sahip Xperia S, Nisan ayında Android 4.1 güncellemesi de alacak.

4. LG Optimus 4X HD

Özellikleri: 4.7 inç dokunmatik ekran, 1.5GHz dört çekirdekli işlemci, 8MP kamera, full HD video kaydı, genişletilebilir depolama.
İşletim sistemi: Android 4.0 ve LG Optimus kullanıcı arayüzü.
1.300 TL'nin altında fiyata çok güçlü bir Tegra 3 işlemciye sahip, geniş ekranlı bir cep satın almanız mümkün. Mobil oyun meraklısıysanız, LG Optimus 4X HD tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak.
Fiyat: 1.200 TL

3. Motorola Atrix

Özellikleri: 4 inç dokunmatik ekran, 1GHz çift çekirdekli işlemci, HD video kaydı, genişletilebilir depolama.
İşletim sistemi: Android 2.3.
Fiyat: 600 TL.
Değerlendirme: Custom ROM kullanmayacaksanız, Android 2.3 gibi eski bir işletim sistemi kullanmayı kabullenmeniz gerekiyor. İsteğe bağlı Lapdock aksesuarı da sizi artık fazlasıya eskiyen Android 2.3 Gingerbread konusunda sizi ikna etmeyebilir.

2. Nokia Lumia 900

Özellikleri: 4.3 inç AMOLED dokunmatik ekran, 1.4GHz işlemci, 8MP kamera, HD video kaydı, 16GB dahili depolama (genişletilemiyor).
İşletim sistemi: Windows Phone 7.5 (7.8'e yükseltiliyor).
Fiyat: 1.350 TL.
Değerlendirme: Lumia 900'ün fiyatındaki düşüş, Windows Phone işletim sistemini tercih edenler için iyi bir fırsat sunuyor.

1. Samsung Galaxy S2

Özellikleri: 4.3 inç Super AMOLED Plus dokunmatik ekran, 1.2GHz çift çekirdekli işlemci, genişletilebilir depolama.
İşletim sistemi: Android 4.0 ve Samsung TouchWiz kullanıcı arayüzü.
Fiyat: 1.100 TL
Değerlendirme: Piyasaya sürülmesinin ardından 1.5 yıl geçmesine rağmen yüksek satış rakamlarını koruyan Galaxy S2, Android 4.1 güncellemesi ile tazelenecek. Cihazın fiyatı ise sahip olduğu üst seviye özelliklere göre oldukça uygun.

İlgili Aramalar: Fiyatı düşen 15 harika cep telefonu!, HTC One S, HTC One X, HTC Sensation XL, HTC Wildfire S, LG Optimus 4X HD, Motorola Atrix, Motorola Razr, Nokia Lumia 900, Samsung Galaxy Nexus i9250, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Samsung Galaxy S3, Sony Ericsson Xperia arc S, Sony Xperia ion, Sony Xperia S

26 Şubat 2013 Salı

Kredi alan vefat ederse borç kime kalıyor?

Kredi alan vefat ederse borç kime kalıyor?
Kredi alan vefat ederse borç kime kalıyor?
Kredi başvurusu yaparken hiç aklınıza geldiği oluyor mu? Bana birşey olursa borcumu kim nasıl ödeyecek diye. Belki küçük miktardaki kredilerde bu çok sorun yaratmaz ama örneğin taşıt kredisi ya da konut kredisi gibi yüklü miktarda çekilen kredilerde bunu gerçekten de düşünmekte fayda var. Size birşey olduğu durumda doğal olarak eşinizi ve çocuklarınızı mağdur etmek istemezsiniz. Peki bunun için ne yapmak lazım?
Hayat sigortası kredi alırken zorunlu tutulmamaktadır. Pek çok kişi bunun kredi masrafını arttırdığını düşünmekte. Ancak şunu unutmamak gerekir ki hayat sigortası aslında kredi borcunuzu garanti altına alan bir sistemdir. Sizin vefat etmeniz durumunda borcunuzu sigorta ödüyor. Bu durum yüksek miktarlı kredilerde çok önem taşımaktadır. Hayat sigortası primleri yıllık olarak ya da kredinizin vadesi süresince peşin olarak ödenebilir. Şunu da unutmamak gerekir, kredi borcunu erken kapattığınızda, geri kalan günlerdeki hayat sigortası primlerini geri alabilirsiniz.

25 Şubat 2013 Pazartesi

Yeni Call of Duty Oyununun Çıkış Tarihi Ortaya Çıktı!


yeni-call-of-duty
Yeni Call of Duty oyunu için ortaya çıkan bir poster, oyunun çıkış tarihin ortaya koyuyor.
Bundan bir süre önce Activision resmi olarak yeni bir Call of Duty oyununun sonbahar döneminde çıkacağını açıklamıştı. Net bir tarih vermekten kaçınan Activision’ın oyun için tasarladığı bir poster internet ortamına düştü. Bu posterde yer alan bilgiye göre yeni Call of Duty oyunu 11 Kasım 2013 tarihinde çıkacak.
Posterde yer diğer dikkat çekici noktaysa oyunun yapımcısının Neversoft olarak gözükmesi. Bu zamana kadar Infinity Ward veya Treyarch tarafından geliştirilen seride yardımcı firma rolü üstlenen Neversoft, görünüşe göre yeni Call of Duty’de baş yapımcı firma olarak görev alıyor.
Yeni oyunun sloganı için, “Temellere dönmeye hazır mısınız?” cümlesi seçilmiş.
Bakalım yeni oyunumuz Modern Warfare 4'mü yoksa başka bir oyun mu olacak?

İlgili Aramalar: Call of Duty Modern Warfare 4, Call of Duty Modern Warfare 4 Çıkış tarihi, 

Facebook’un kendi Google’ı geliyor!

Facebook’un kendi Google’ı geliyor!
İş seyahati için Paris’e gideceksiniz diyelim. Orada yaşayan arkadaşlarınızla görüşmek veya henüz arkadaş olmadığınız uygun kişilerle haberleşmek istiyorsunuz. Veya insanları bir kenara bırakın; sadece o şehirle ilgili fotoğraflara ve mekân bilgilerine ulaşmak istediniz. 

Şimdiye kadar görülmemiş bir detayda, aradığınızı bulmanıza olanak sağlayan servisin adı “Graph Search”. Facebook’un bu yeni servisi, size yeni bir dünyanın kapılarını aralayacak. Facebook’ta şehirler, kişiler, mekânlar, ilgi alanları ve fotoğraflar bazında arama olanağı sunan özel arama motoru Graph Search test yayınına başladı. Türkiye’den test eden birkaç kişiden biri olarak Facebook’ta hayatınızı değiştirecek bu mucizeyi sizler için kullandım ve öne çıkan yönlerini yazdım.      
Haberin devamı için tıklayın[Kaynak:Hürriyet]
İlgili Aramalar: Facebook’un kendi Google’ı geliyor!,Facebook Arama,İnternet Haberleri

ASUS Padfone İnfinity Tanıtıldı!

ASUS Padfone İnfinity Tanıtıldı!

ASUS'un telefonla tableti birleştiren tasarımı Padfone İnfinity tanıtıldı.
ASUS'un telefonla tableti birleştiren tasarımı Padfone'un yenisi PadFone İnfinityduyuruldu. ASUS Padfone Infinity 5 inç 1080p 441ppi piksel yoğunluğunda ekrana sahip. Ayrıca tabletin ise 1920x1200 çözünürlüklü 10.1 inç ekranı bulunuyor.
Gücünü 1.7 GHz Qualcomm Snapdragon 600 çipsetinden alan cihaz Adreno 320 grafik birimine sahip. Ayrıca Padfone Infinity 2GB RAM, 13 MP Sony BSI sensörlü arka kamera, 2MP Ön kamera, 2.400mAH batarya ve Android Jelly Bean 4.2 işletim sistemiyle beraber geliyor. Padfone Infinity 32GB veya 64GB versiyonlarında micro SIM kart teknolojisi ile satılacak. Henüz kesin olarak fiyatı belli olmasa da tahmin ediliyor ki İngiltere fiyatıyla cihaz 1.200$ olacak.
İlgili Aramalar: ASUS Padfone İnfinity,ASUS Padfone İnfinity Özellikleri,ASUS Padfone İnfinity Tanıtıldı!,Teknoloji Haberleri

Lumia 720'den Kamera Çekim Örnekleri

Lumia 720'den Kamera Çekim Örnekleri

Nokia Lumia 720'nin kamerasının ilk çekim örnekleri gelmeye başladı.

Bugün MWC etkinliğinde duyurulan Lumia serisinin yeni telefonu Lumia 720'nin kamera çekim örnekleri gelmeye başladı. Telefon 6.7 MP arka kamera özellikleriyle karşımıza çıkıyor ve düşük ışıkta kaliteli fotoğraf çekimi sunuyor.
Lumia 720'den Kamera Çekim Örnekleri
Lumia 720'den Kamera Çekim Örnekleri

Ayrıca fotoğrafların üretim öncesi tanıtım cihazlarla çekilmiş olduğunu da hatırlatalım.
Techo-Labs

İlgili Aramalar:Lumia 720'den Kamera Çekim Örnekleri,Lumia 720,Teknoloji Haberleri

Lenovo Yeni Tabletlerini Tanıttı!

Lenovo Yeni Tabletlerini Tanıttı!

Lenovo A1000 ve A3000 model iki yeni tablet tanıttı.
Dünyanın en saygın bilgisayar üreticilerinden biri olan Lenovo, MWC etkinliğinde mobilite alanında da var olduğunu gösterdi. MWC etkinliği kapsamında Lenovo A3000ve Lenovo A1000 modellerinde iki yeni tablet tanıtıldı.

Lenovo A1000, giriş seviyesi kullanıcılarına hitap eden bir tablet olarak dikkat çekiyor. 1024 x 600 çözünürlüklü 7 inç ekrana sahip tablet gücünü 1.2GHz çift çekirdekli MTK işlemcisinden alıyor. Ayrıca 16GB dahili depolama alanı(microSD desteğiyle beraber) ve surroud ses teknolojisine sahip hoparlörlerle birlikte geliyor.
 
Lenovo A3000 ise, yine 7 inç ancak 1.024 x 600 çözünürlüklü IPS ekrana sahip ve gücünü dört çekirdekli 1.2 GHz MTK işlemcisinden alıyor. Android Jelly Bean 4.1 işletim sistemine sahip tablet microSD desteğiyle beraber 64GB'a kadar depolama alanı sunuyor. Ayrıca A3000, 11mm'lik inceliğinde olan yapısıyla dikkat çekiyor.
 
Şimdilik bu iki cihazında bu yılın 2. çeyreğinde ABD'de satışa çıkacağı kesin. Ancak ülkemize gelip gelmeyeceği ve fiyatı konusunda herhangi bir bilgi bulunmuyor.

İlgili Aramalar: Lenovo A1000,Lenovo A3000,Lenovo Yeni Tabletlerini Tanıttı,Teknoloji Haberleri

Asus Fonepad Resmi Olarak Açıklandı!

Asus Fonepad Resmi Olarak Açıklandı!

Asus'un 7 inçlik İntel işlemcili tableti resmi olarak duyuruldu.
ASUS'un bir süredir konuşulan 7 inçlik tableti sonunda resmi olarak duyuruldu. İntel Atom Z2420 işlemciye sahip tablet Android işletim sistemiyle beraber oldukça stabil bir kullanım deneyimi sunarak 1080p video izlerken 9 saat batarya süresi vadediyor. Tablet aynı zamanda sim kart desteğine sahip. ASUS'un geliştirdiği SonicMaster ses teknolojisiyle 1.2MP ön kamerasıyla beraber temiz sesli video aramaları gerçekleştirebiliyorsunuz. 
1280 x 800 HD çözünürlüklü 7 inç IPS ekranlı FonePad, 16GB(microSD destekli) depolama alanı sunuyor. ASUS FonePad, alışılmış plastik yapıdan ziyade metal kasaya sahip ve ağırlısı buna rağmen 340g. Ayrıca 10.4mm incelikte bir yapıya sahip. Tablet bu yılın ikinci çeyreğinde İngiltere'de 179£ fiyat etiketiyle satışta olacak. Ülkemize ise ne zaman geleceği ve fiyatının ne olacağı henüz bilinmiyor.
İlgili Aramalar: teknoloji haberleri,asus fonepad,asus fonepad açıklandı

21 Şubat 2013 Perşembe

İnceleme: BlackBerry Z10

İnceleme: BlackBerry Z10

İşte BlackBerry  Z10, detaylı bir şekilde mercek altında.

Akıllı telefon rekabetindeki en iddialı üreticilerden biri olan BlackBerry'nin biraz kulvarın dışında kaldığını düşünüyorsanız şimdiye dek haklıydınız. Firmanın köklü değişikliklere gittiği Z10 modeliyle günümüzün oldukça çetin geçen rekabetine iddialı bir model kazandırdığını söyleyebilmek mümkün. Geçtiğimiz zaman diliminde RIM (Research In Motion) olan şirket adı tamamen BlackBerry'e dönüştürüldü ve sonrasında gelen ilk model olan Z10 da yenilikçiliğin izlerini fazlasıyla taşıyor. Öncelikle tipik yatay dokunmatik ekranlı ve fiziksel QWERTY klavyeli tasarımların artık tarihin tozlu sayfalarında kaldığını söyleyebilmek mümkün. BlackBerry Z10, 4.2 inç büyüklüğünde ve 1280 x 768 piksel çözünürlüğe sahip bir kapasitif ekranla geliyor ve yeni nesil işletim sistemiyle alışılmışın oldukça dışında bir deneyim yaşatıyor.

Tasarım açısından keskin hatlı ve siyahın yanı sıra beyaz renk seçeneği de sunan dünya devi rakibine oldukça benzeyen BlackBerry Z10'un ön yüzeyi neredeyse tamamen ekrana ayrılmış durumda. Siyahın yanı sıra beyaz renk seçeneğine de yer verilmiş olması hiç şüphesiz bayanların hoşuna gidecektir. Ekranın alt tarafında yazan "BlackBerry" logosundan, büyüklüğü nedeniyle pek fazla hoşlanmadığımızı söyleyelim. İşlemci olarak telefonda Qualcomm'un Snapdragon S4'ü tercih ediliyor ve çift çekirdekli olan işlemci 1.5 GHz gibi yüksek bir hızda görev yapıyor. Yine Qualcomm üretimi olan Adreno 225 grafik işlemciyi bünyesinde bulunduran telefon, üç boyutlu uygulamalarda bir BlackBerry'e göre oldukça üstün performans vermeyi başarıyor. 16 GB dahili hafızası bulunan BlackBerry Z10'da Micro SD kartlar yardımıyla hafıza artışı yapabilmek mümkün. Arka kapak sökülebildiği için bataryanın da zamanı geldiğinde kullanıcılar tarafından değiştirilebilmesi kolaylaştırılmış. 1800 mAh kapasitedeki batarya 17 güne kadar bekleme ve 3G devredeyken 11 saate kadar görüşme yapabilmenizi sağlıyor. 2 GB sistem belleğiyle yeni nesil BlackBerry 10 işletim sistemini oldukça performanslı çalıştıran telefonun ön kamerası 2.0 MP çözünürlükte. 8.0 MP çözünürlükteki ve flaşla desteklenen arka kameraysa 1080p çözünürlükte video çekebiliyor. Teknik özellik olarak telefonun Bluetooth 4.0, 802.11n, GPS ve NFC gibi yenilikçi detayları da bünyesinde bulundurduğunu belirtmek gerekli.

BlackBerry Z10 gerçekten de tasarım olarak günümüzün en iyi modelleriyle yarışacak kıvama gelmişe benziyor ancak işin öbür tarafında işletim sisteminin ne derecede güçlendiği var. Multimedya yönü açısından geliştirilen telefonda BlackBerry tarafından geliştirilmiş birçok teknoloji mevcut. BlackBerry Flow uygulaması ile birden fazla uygulamanın aynı anda çalıştırılması gerektiğinde telefon performansını en iyi şekilde ayarlamayı başarıyor. BlackBerry Hub özelliği de bir iletişim merkezi olma görevini üstleniyor ve tüm sosyal medya mesajlarına ek olarak BBM bildirimlerinizi tek bir ekranda topluyor. Elbette multimedya dünyasından da bahsetmek gerekli. Mevcut multimedya dosyalarınızı BlackBerry Story Maker ile düzenleyebilir ve BlackBerry Safeguard ile daha yoğun güvenlik çözümlerinden faydalanabilirsiniz. Her ne kadar BlackBerry biraz gözlerden uzaklaşmış olsa da Z10'un çığır açabilecek güçte bir telefon olacağını söylemeliyiz. Şu anda telefonun barındırdığı BlackBerry 10 işletim sistemi için 70 binden fazla uygulama kullanılabiliyor. İşletim sisteminde dahili Flash ve HTML5 destekleri olduğu için multimedya konusunda eksiklik hissettirmiyor. Öte yandan BlackBerry için yerli yazılım sayısının da yeterli miktarda ve eskiye oranla oldukça artırılmış olduğunu söylemeliyiz.

Sonuç

BlackBerry Z10'u tasarımı, donanımı ve yazılımı olarak bir hayli başarılı bulduk. Telefona BlackBerry'nin kendisini yenilemesi adına oldukça önemli bir fırsat olarak bakıyoruz. Gerçekten de bir süre kullandığınızda birçok noktanın geliştiğini ve multimedya özelliklerinin artırıldığını görmemek mümkün değil. Sanıyoruz ki BlackBerry, henüz yeni bir akıllı telefon tercih etmemiş fanatiklerinin kalbini Z10 ile tekrardan çalmayı başaracaktır.

Alternatif

BlackBerry Z10, özel bir cihaz. Kendisine has ve güvenlik odaklı bir işletim sistemi var. Uygulama marketi her ne kadar rakip platformlar kadar zengin olmasa da telefonun başlı başına iyi bir adım olduğu kanaatindeyiz.

Teknik Detaylar
İşlemci: Qualcomm Snapdragon S4 (1.5 GHz)
Sistem Belleği: 2 GB
Depolama: 16 GB + Micro SD
Ekran: 4.2 inç (1280 x 768)
Kamera: 2.0 MP ön / 8.0 MP arka
Batarya: 1800 mAh

İlgili Aramalar: BlackBerry Z10,BlackBerry Z10 Özellikleri,BlackBerry Z10 Fiyatı,BlackBerry Z10 İnceleme

SwiftKey 4 Çıktı!

SwiftKey 4 Çıktı!
Android kullanıcılarının popüler uygulamalarından biri olan SwiftKey'in yeni versiyonu çıktı.

Android cihazların popüler uygulamalarından biri olan SwiftKey'in yeni versiyonuSwiftKey 4 sunuldu. SwiftKey 4 ile gelen "Flow" özelliği sayesinde artık parmağınızı ekrandan kaldırmadan mesaj yazabiliyorsunuz. Tek elle hızlı bir şekilde mesaj yazmanıza olanak sağlayan bu özellik oldukça stabil çalışıyor. Ayrıca 60 dil desteği bulunduran uygulama da kelime tahminleri de güçlendirildi. 
Swiftkey 4'ü Google Play üzerinden 2.14$ fiyatla satın alabilirsiniz. Uygulamanın tanıtım videosunu ise aşağıdan izleyebilirsiniz.
İlgili Aramalar: SwiftKey 4 Çıktı!,SwiftKey 4 İndir,Android SwiftKey 4 Full İndir

İşte PlayStation 4′ün Teknik Detayları

playstation 4 İşte PlayStation 4ün Teknik Detayları
İşte PlayStation 4′ün yüksek donanım özellikleri…
Playstation 4, dün gece yapılan Sony etkinliğinde kullanıcılara duyuruldu. PekiPlaystation 4, donanımsal özellikler olarak neler barındırıyor? PlayStation 4 gücünüx86-64 AMD Jaguar 8 çekirdekli işlemciden alacak.  Ayrıca 1.84 TFLOPS yeni nesil AMD Radeon grafik işlemciye sahip Playstation 4‘te, 8GB GDDR5 Ram bulunacak. Bu donanımla beraber siz oyun oynarken, arka tarafta indirme işlemine de cihazın izin verdiğini hatırlatalım.
ps4donan İşte PlayStation 4ün Teknik Detayları
Bunların dışında cihazda Blu-ray okuyucu, USB 3.0, 802.11 b/g/n standartlarında Wi-Fİ, Bluetooth 2.1, HDMI desteği, optical S/PDIF ses özellikleri bulunuyor. Oldukça etkileyici gözüken PS4′ün donanımsal özellikleri hakkında siz ne düşünüyorsunuz?
İlgili Aramalar: PlayStation 4, PlayStation 4 Çıkış Tarihi, PlayStation 4 Fiyatı Ne Kadar?, PlayStation 4 Özellikleri, PlayStation 4 Teknik Detayları, teknoloji haberleri

20 Şubat 2013 Çarşamba

Sony Xperia Z ile HTC One Karşılaştırması

sony-xperia-z-ile-htc-one

Sony Xperia Z

HTC One

Boyut
139 x 71 x 7.9 milimetre 137.4 x 68.2 x 9.3 milimetre
Ağırlık
146 Gram 143 Gram
Ekran
5.0 Inç, TFT Sony Mobile BRAVIA Engine 2, 1080x1920 Piksel Tam HD 4.7 Inç, Super LCD, 1080x1920 Piksel Tam HD
İşlemci
Qualcomm MDM9215M. Dört Çekirdekli 1.5 GHz Krait Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600. Dört Çekirdekli 1.7 GHz Krait 300
Ara Bellek (RAM)
2 GB 2 GB
Arka Kamera
13.1 MP, EXMOR RS Lens, Panorama Modu, Otomatik Odaklanma, LED Flaş, Yüz Tanıma, 1080p Full HD Video Çekimi 4 MP, UltraPixel Teknolojisi, Video Kaydı Sırasında Fotoğraf Çekimi, OIS, Otomatik Odaklanma, LED Flaş, Yüz Tanıma, 1080p Full HD Video Çekimi, HDR Çekim
Ön Kamera
2.2 MP, 1080p Tam HD Video Çekimi 2.1 MP, 1080p Tam HD Video Çekimi, HDR Çekim
Depolama
16 GB 32 / 64 GB
Kablosuz Bağlantılar
LTE (4G), NFC, WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth 4.0, GPRS/EDGE, WiFi Direct, WiFi hotspot, HSDPA, HSUPA, EGPRS LTE (4G), NFC, WiFi 802.11 a/ac/b/g/n, Bluetooth 4.0, GPRS/EDGE, WiFi Direct, WiFi hotspot, HSDPA, HSUPA, EGPRS
Sensörler - Algılayıcılar
Jiroskop, İvmeölçer, Dijital Pusula, Yakınlık Algılayıcı, Mıknatısölçer Jiroskop, İvmeölçer, Dijital Pusula, Yakınlık Algılayıcı, Mıknatısölçer
GPS
AGPS, GLONASS AGPS, GLONASS
İşletim Sistemi
Android 4.1.2 Jelly Bean Android 4.1.2 Jelly Bean
Pil
Çıkarılamaz 2330 mAh Li-Ion, 2G açıkken 14 saate kadar konuşma, 3G açıkken 11 saate kadar konuşma, 3G açıkken 530 saate kadar bekleme, 2G açıkken 550 saat bekleme, 40 saate kadar müzik dinleme süresi. Çıkarılamaz 2300 mAh Li-Po
Sım Kart Türü
Mikro SIM Kart Mikro SIM Kart
Bağlantı Noktası Yapısı
Mikro USB 2.0 Mikro USB 2.0
Asistan
Yok Yok

Editörün Yorumu 

 Sony'nin Xperia Z'si kuşkusuz adını en iyi akıllı telefonlar arasına yazdıracak. Sahip olduğu özelliklerin kullanım esnasında da varlıklarını hissettirdikleri şüphe götürmez. HTC One ise henüz yeni tanıtılan, tasarım olarak çekici ve bazı özellikleriyle tam bir kapalı kutu. Ekran çözünürlükleri aynı olsa da inç başına düşen piksel sayısı daha yüksek olan HTC One, Qualcomm tarafından CES 2013 Fuarı'nda tanıtılan Snapdragon 600 serisinden bir işlemci kullanıyor ve bu konuda Xperia Z'den bir adım önde. Dahili bellek konusunda da HTC One en az 32 GB'lık modelle kullanıcıları selamlayacak ve bu alt sınır gerçekten de çekici duruyor. Neredeyse aynı ağırlıkta olan HTC One ile Sony Xperia Z'nin aralarında ciddi bir kalınlık farkı var ve Xperia Z 1.5 milimetre kadar daha ince olmasıyla bu noktada iddiasını koruyor. Şüphesiz kamera özelliği akıllı telefonlarda oldukça belirleyici. Bu noktada HTC bir risk alarak UltraPixel teknolojisine sahip 4 MP değerinde bir kamerayla karşımıza çıkıyor. 4 sayısı sizi yanıltmasın zira kullanılan kamera teknolojisi ile piksel aralıkları daha geniş olduğu için daha çok ışığın girilmesi ve başarılı görüntülemenin ortaya çıkması sağlanıyor. Tabii ki bu teknoloji bir risk, zira başarılı bir şekilde hayata geçip geçmediğini görmek için sayılardan çok örneklere bakmak gerekiyor. Xperia Z'nin 13 MP değerindeki Exmor Lensli kamerasıyla zaten en başından beri büyük beğeni topluyor.

İlgili Aramalar: Sony Xperia Z ile HTC One Karşılaştırması,HTC One özellikleri,HTC One inceleme,Sony Xperia Z inceleme,Sony Xperia Z özellikleri

Aslan'ların Hedefi Çeyrek Final

galatasaray-Schalke
Galatasaray, UEFA Şampiyonlar Ligi 2. tur ilk maçında bugün Almanya'nın Schalke 04 takımı ile İstanbul'da karşılaşacak.

''Devler Ligi''nde çeyrek finale çıkmak isteyen, devre arasında yaptığı Wesley Sneijder ve Didier Drogba gibi önemli transferlerle kadrosunu güçlendiren sarı-kırmızılı takım, rövanş maçı öncesi Alman ekibi karşısında avantajlı bir skor elde etmeyi hedefliyor.

Sarı-kırmızılı takım, UEFA Şampiyonlar Ligi 1. turu H Grubu'nda İngiltere'nin Manchester United, Romanya'nın CFR Cluj ve Portekiz'in Braga takımları ile karşılaştı. Galatasaray, 3 galibiyet, 1 beraberlik ve 2 mağlubiyet sonucunda topladığı 10 puanla grubu Manchester United'in ardından ikinci sırada tamamlayarak 2. tura yükseldi. 

Schalke 04 ise ilk turda B Grubu'nda Yunanistan'ın Olympiakos, İngiltere'nin Arsenal ve Fransa'nın Montpellier ekipleriyle karşı karşıya geldi. Alman temsilcisi 3 galibiyet, 3 beraberlik ve 12 puanla grubunu lider olarak tamamladı.
Galatasaray ile Schalke 04 arasında Türk Telekom Arena'da saat 21.45'te başlayacak mücadeleyi İskoçya Futbol Federasyonu'ndan William Collum yönetecek.

MUHTEMEL 11'LER

GALATASARAY

Muslera
Eboue, Dany, Semih, Riera
Hamit, Melo, Selçuk
Sneijder
Drogba-Burak

SCHALKE
Hildebrand
Höger, Hövedes, Matip, Fuchs
Farfan, Jones, Neustadter, Draxler, Bastos
Huntelaar

İlgili Aramalar: Galatasaray Schalke 04, Galatasaray Schalke 04 20 Şubat 2013, Galatasaray Schalke 04 Maçı, Galatasaray Schalke 04 Maçını canlı izle

iOS 6.1.2 Çözüm İçin Geldi!

ios 6.1.2 iOS 6.1.2 Çözüm İçin Geldi!
Apple’ın son güncellemesi iOS 6.1′de sorun yaşayan kullanıcıların kurtarıcısı olacak mı?
Apple’ın ve iOS kullanıcılarının oldukça başını ağrıtan iOS 6.1’in sorunlarını çözmek üzere önce 6.1.1 yayımlanmış ancak bu da yeterli olmamıştı. Şimdi ise beklenen iOS 6.1.2 güncellemesi kurtarıcı rolünü oynamak üzere kullanıcılara sunuldu.
iOS 6.1’de yer alan Microsoft Exchange takvimle ilgili, ağ etkinliğinin artmasına ve pil ömrünün kısalmasına neden olabilen hataların çözülmesine yönelik güncellemeyi cihazınızın Yazılım Güncellemesi üzerinden veya iTunes aracılığıyla hemen gerçekleştirebilirsiniz.
Umarız ki Apple bu seferki güncelleme ile birlikte sorunları kökten çözmeyi başarmıştır. Yoksa yakın zamanda bir iOS 6.1.3 güncellemesi de görebiliriz. Güncellemeyi yapan okurlarımız 6.1.2 ile ilgili deneyimlerini bizlerle paylaşırsa seviniriz.
İlgili Aramalar: iOS 6.1.2, iOS 6.1.2 Çözüm İçin Geldi!, iOS 6.1.2 güncellemesi, teknoloji haberleri

Yeni başlayanlar için her yönüyle SEO rehberi

SEO
Web hayatına yeni başlıyanlar için her yönüyle SEO rehberi...
Bildiğiniz üzere SEO, İngilizce “Search Engine Optimization” kelimesinin baş harflerinden oluşan bir kısaltma. Türkçe karşılığı, “Arama Motoru Optimizasyonu” ve “Arama Motoru Eniyilemesi” olarak geçiyor. Son tanımın biraz ilginç durduğunun farkındayım ancak bir yıl öncesine kadar, bu çeviriyi daha uygun bulan wikipedia’nın literatüründe kelimenin karşılığı buydu. SEO süreci Site-içi Optimizasyon” ve “Site-dışı Optimizasyon” olmak üzere iki farklı bölümde inceleniyor.
Temelde Google Bot adı verilen Google’ın kullandığımı örümcek mantığı ile ilerleyen SEO’yu kavramak için öncelikli olarak Google Bot’u tanımamız gerekiyor. Arama motoru örümcekleri olarak bilinen botlar, internetin tamamını linklerden linklere atlayarak gezip, veritabanına kaydeden yüksek teknolojili programlardır. Google Bot en gelişmiş altyapıya sahip örümceklerden birisidir, rehberimiz içerisinde sıklıkla Google Bot’tan bahsedeceğiz.

site-dışı seo işlemler

Bu bölümde web sitenizin dışında yapabileceğiniz SEO değişikliklerinde dair bilgiler bulacaksınız. Öncelikle Google’ın siteleri değerlendirme kriterlerine göz atıp, sıralama değişikliklerinin temelini oluşturan arama motoru algoritmalarından bahsedeceğiz. Backlink kavramıyla ilgil bilgiler verdikten sonra, web siteniz için kullanabileceğiniz link edinme methodlarını sizinle paylaşacağız.

Google siteleri nasıl değerlendiriyor?

Google’ın bu denli popüler olmasının altında yatan en önemli şey, sunduğu servis çeşitliliğinden öte isabetli arama sonuçları olsa gerek. Pek çoğumuz Google ile tanışma hikayesini bile hatırlamadan internet tarihi boyunca Google kullanmışızdır. Yabancı SEO forumlarında sıkça kullanılan kavramlardan biri olan Reverse Engineering yani tersine mühendislik sistemini kullanarak Google’ı anlamaya çalışalım. Bunun için yaklaşık 13 sene geriye gidip Stanford Üniversitesi’nde master yapan iki öğrenci olan Larry Page ve Sergey Brin‘in üzerinde çalıştıkları proje olan PageRank’i incelememiz gerekiyor. 1998 senesi aslında internetin en büyük arama motorunun web ile tanışması için oldukça geç bir tarih. Google piyasaya girmeden önceki dönemde hüküm süren Yahoo ve Altavista’nın arama sonuçlarını sitelerin üst kısımlarında yer alan metatag etiketlerine ağırlık vererek yapıyor olması pek çok suistimali de beraberinde getirmişti. Pek çok webmaster bu durumu manipüle ederek web sitelerinin kolayca üst sıralarda yer almasını sağlıyordu. İşte tam bu noktada sitelerin kalitelerini belirleyecek yeni bir algoritmaya ve sisteme ihtiyaç vardı ve bunun sonucunda PageRank™doğmuş oldu.

Pagerank nedir ve tam olarak nasıl çalışıyor?

Pagerank’ı en net şekilde ifade etmek için Web’in demokrasisi adını verebiliriz. Yani dünya üzerine eşitliği(!) sağlayan demokrasi durumunun bir benzerini internete yaratan bu ikili bugün sadece 23 bin çalışan ile 24 milyar dolar ciro yapmanın sırrını bu sisteme borçlular. Google’ın bu algoritmayla yarattığı fark öyle gözle görülürdü ki, kısa bir süre içerisinde inanılmaz bir büyüme sağlayarak sektörde büyük bir kullanıcı yüzdesine sahip oldu. Algoritmayı biraz daha netleştirmek için bir görsel kullanalım. Görselin oldukça karışık göründüğünün farkındayım ama anlattığımda ne kadar basit bir mantık üzerinden işlediğini göreceksiniz. Demoktasi sisteminden bahsettik ancak buradaki demokrasi, bizim bildiğimiz demokrasiden biraz daha farklı.
  • Burada oy vermek, bir siteye bağlantı vermek anlamına geliyor. Yani sizin bir sitenin yararına çalışma yapmanız için, o siteye link vermeniz gerekir.
  • Bu demokrasi sisteminde, herkes eşit değildir! Hiç link almamış bir sitenin vereceği link ile, binlerce linke sahip büyük bir siteden alınacak link denk değildir.
  • Seçim genellikle üç ayda bir tekrarlanır ve kazananlar 10 üzerinden bir puan ile ödüllendirilirler. Genellikle Türkiye’de 1 ile 6 arası değişen bu ortalama üniversite sitelerinde 9′a kadar ulaşabilmektedir.
  • Tüm katılımcı siteler genellikle üç ayda bir sonuçları güncellenen PageRank değerlerini PageRank sorgulama siteleri üzerinden öğrenebilirler.
  • Öğrendikleri bu değer, hem edindikleri linklerin Google gözündeki değerlendirmesi hem de link verirken yaptıkları katkıyı belirten bir değeri ifade eder.
Sanırım yukarıdaki 5 madde PageRank sistemini oldukça net bir şekilde kavramınızı sağlamıştır. PageRank 2006 yılına kadar oldukça aktif bir algoritma idi ancak günümüzde bu sistemin de açıklarından faydalanılarak üst sıralarda yer alınması sürecinin kolaylaşması sonucu Google pek çok alternatif önlem aldı.  2011 yılını değerlendirdiğimizde, temel olarak PageRank algoritması yukarıdaki 5 kurala da sadıktır ancak bu kadar sade olmanın çok dışında, daha kompleks bir sistem içerisinde çalışmaktadır. Temel eğitiminizi tamamladıktan sonra sitemizde yayımlanacak diğer yazıları inceleyerek, bahsettiğim kompleks sistemlerin mantıklarını çok daha kolay kavrayabilirsiniz.

tek etken pagerank mi? nasıl link edineceğim?

Elbette tek etken PageRank değil. TrustRank, Hilltop, HITS ve Orion algoritmaları gibi çok çeşitli algoritmalar sözkonusu. Her biri farklı bir kritere göre sitenizi değerlendiriyorken, tüm algoritmalar çerçevesinde güven telkin edebilmek oldukça zor görünebilir ancak temeli kavradıktan sonra bu düzene uygun siteler yaratacaksınız ve Google başarısı sizin her yeni sitenizde aşina olduğunuz bir standart haline gelecek. Link edinme konusu günümüzde başlı başına bir sektör haline gelmiş durumda. Dışarıdan aldığınız her bir bağlantıya verilen isim olan backlink ne yazık ki kolay kolay edinilebilen bir şey değil,en azından Türkiye şartlarında. Gerek içerik haklarını koruyan yasal prosedürlerin yeterince gelişmemesi, gerekse başta blog yazarları olmak üzere pek çok webmasterın link vermek konusundaki bencillikleri dolayısıyla ne yazık ki link edinebilmek oldukça zorlaşıyor. İçeriğinizin kaliteli olduğunu görerek, blogunda paylaşmak isteyen çoğu yazar link vermek yerine “alıntıdır“yazısını koymayı tercih ediyorlar, tabii bunu yapanlar dahi küçük bir azınlık genellikle kendi metinleri gibi yayımlıyorlar. Hâl durum böyle olunca, PageRank değeri en yüksek şahıs siteleri dünya ortalamsının çok altında kalıyor. Başarılı bir link stratejisi oluşturmak için aşağıdaki 10 öneriyi kesinlikle gözardı etmeyin. 1) Bu konuda hizmet veren BacklinkPaketleri.com benzeri bir kuruluş ile anlaşmanız veya forumlardaki link alım/satım bölümlerinden link satın almanız(detaylı bilgi için satıcılara ulaşın) 2) Kaliteli içerikler üreterek insanların link vermesini beklemek veya internet üzerinde  makalenizi paylaşıp linkinizi paylaşım içinde muhafaza ederek link edinmek. (Google tarafından önerilen) 3) Sitenizi DMOZ ve benzeri kaliteli web dizinlerine eklemek. (sınırlı miktarda tavsiye edilir) 4) Sitenizin çeşitli bloglarda tanıtımını sağlayan özgün tanıtım yazıları satın almak. (tavsiye edilir) 5) Ücretsiz blog servislerini kullanıp, özgün içerikler üreterek kendi backlinklerinizi oluşturmak. (çok yoğun iş gücü gerektirir) 6) Çeşitli SEO araçları kullanarak, kendi backlinklerinizi oluşturmak. (acemilere kesinlikle önerilmez) 7) Her ne kadar günümüzde etkili olmasa da, forumlardaki link değişimi bölümlerini kullanmak veya para karşılığı link satın almak(tavsiye edilmez) 8Yüzlerce yere aynı anda backlink ekleyen ücretsiz servislerden faydalanmak. (kesinlikle tavsiye edilmez) 9Arama motorlarına kayıt adı altında SEO yaptığını iddia eden servislerden faydalanmak.(kesinlikle tavsiye edilmez) 10) Ücretsiz SEO Danışmanlığı adı altında, web sitelerinizin şifrelerini edinme talebinde bulunan kişilerden yardım almak. (kesinlikle tavsiye edilmez)

site dışı seo sadece linklerden mi ibaret?

Tabii ki hayır. Site-dışı SEO’da etkili faktörlerin başında tıklanma oranı farklılığıdomain yaşı veziyaretçinin sitede kalma süresi (Google Analytics için geçerli) geliyor. Tıklanma oranı farkındalığı olarak tanımlanabilecek olan aksiyon sitenizin ilk sayfaya çıktıktan sonra üst sıralara yükselmesi sürecinde oldukça etkili ve sağlam bir mantık üzerine kurulu. Bir sonraki bölüm olan site-içi seo alanında detaylı olarak bahsedeceğimiz title,metatag ve descriptionkavramlarının büyük bir etki yarattığı bu sıralama faktöründe sitenizin çarpıcı başlıklara sahip olması büyük önem arz ediyor. Örneğin; Google’da televizyon fiyatları” araması yapan bir kullanıcı, fiyat olarak en uygun televizyon satış sitelerini aradığı için cimri.com, akakce.com ve ucuzu.com gibi bilindik fiyat karşılaştırma sitelerini tıklayacaktır. Fiyat karşılaştırma sitesinin 6. sırada olduğunu varsayalım, ilk sıralarda yer alan e-ticaret sitelerinin satış sayfaları yerine pek çok kullanıcı normal tıklama oranını aşacak şekilde 6. sıradaki kullanıcıyı tıklıyorsa bu durum Google tarafından “keyword ile ilgili olan site” durumuyla değerlendiriliyor ve tıklanan sitenin üst sıralarda yer alması oldukça kolaylaşıyor. Bu durumdan ötürü sitenizle ilgili kullanıcıyı tıklamaya sevk edecek başlıklar oluşturmalısınız. Domain yaşı ise, isminden anlaşılacağı üzere alan adının kayıt edildiği tarih ile ilgili olan bir durum. Google’ın web sayfalarını nitelerken kullandığı değerin PageRank olduğundan bahsetmiştik. Sıralamada etkin olan bir diğer algoritmanın adı da TrustRank yani Google’ın sitenize ne kadar güvendiğini ifade eden bir değer. Bunu sorgulayabilmek mümkün değil, tamamen  Google verimerkezlerinde tutulan bu datanın yükselmesinde en çok etkili olan konulardan birinin domain yaşı olduğu biliniyor. İnternet sektörüne ne kadar erken girdiyseniz, SEO konusunda o kadar avantajlısınız. Astronomik rakamlar ödeyip SEO ile uyumlu ve yaşlı bir domain satın almayı da deneyebilirsiniz ancak domain yaşı en önemli kriter değil. Her zaman için yeni kayıtlanan bir domain ile de SEO konusunda başarılı olabilmek mümkün. Ziyaretçinin sitede kalma süresi de bu alanda etkili olan bir diğer faktör. Ancak bilinenin aksine bu durum her zaman için geçerli değil. Google’ın bir ziyaretçinin sitenizde ne kadar kaldığını bilebilmesi teknik olarak mümkün değil. Ancak Google Analytics kullanıyorsanız, bu veriyi Google ile paylaşıyorsunuz demektir. İşte kritik nokta da tam burada. Ziyaretçilerinizin uzun süre vakit geçireceği eğlenceli bir blog ve forum etkileşimine sahipseniz kesinlikle Google Analytics kullanmalısınız! Çünkü uzun süreli ziyaretler, sitenizin kaliteli olduğunu gösterir ve bu veriyi Google Analytics kullanarak paylaşıyor oluşunuz büyük bir avantaj sağlar. Elbette her web sektörü için bu değişken olabiliyor. Flash oyun veya dizi sitelerinde kullanıcıların sitede kalma sürelerinin çok yüksek olması sebebiyle Google sitede kalma süresini hesaplama imkanı bulamadığı Analytics kullanmayan sitelere karşı özel bir cezalandırma uygulamıyor. Ancak yine de üstteki bilgileri akılda tutmakta fayda var.
ziyaretçinin sitede kalma süresi(Google Analytics içib geçerli )

site-içi seo işlemler

Site-dışında yapılan SEO çalışmaları, SEO’nun en çok etki sağlayan tarafı olarak açıklanabilir. Ancak bir site her ne kadar backlink sahibi olursa olsun SEO’ya uyumlu bir altyapıya sahip olmadıkça potansiyelini tam olarak ortaya çıkaramaz. Bu sebepten ötürü, site-içi SEO çalışmaları oldukça kritik bir önem arz ediyor. Bu çalışmaların neler olduğuna geçmeden önce Google gibi düşünmek ne demek, ona göz atalım. Tersine mühendisliğin getirdiği avantajı kullanarak, sitemiz için en ideal site-içi optimizasyon değişikliklerinin ne olduğuna bu şekilde karar verebiliriz.

nasıl google gibi düşünebilirim?

Google gibi düşünebilmek için, rehberin en başında bahsettiğimiz Google Bot’un neler yaptığını tekrar edelim. Bahsettiğim üzere, Google Bot linklerden linklere atlayarak siteleri veritabanına kaydeden gelişmiş bir yazılım. Ancak bu kadar veriyi kendi içinde nasıl değerlendirdiği ve sıralamayı neye göre yaptığı bizim asıl ilgi duyduğumuz konu. Yüzbinlerce petabayt büyüklüğündeki olan bu veriler değerlendirilirken aslında çok basit bir değerlendime mantığı kullanılıyor. Bilgisayar’ın çıkış noktasının insanın yaptığı işlemleri kolaylaştırmak olduğu prensibine dayanırsak, Google’ın her siteyebir dergi gibi baktığını düşünebiliriz. Ele aldığı verinin ne ile ilişkili olduğu kısmı da, bizim mantığımızda dergi kapağını incelememize karşılık geliyor. Bir derginin ne hakkında olduğunu incelemek için öncelikle kapağındaki başlığa ve içeriğine bakarsınız. İşte Google’ın da yaptığı şey tam olarak böyle. Title adı verilen başlıklandırmalar Google’ın öncelikli kriterleri arasında yer alıyor. Sonrasında bu dergiye yönelik açıklamaları ve kapakta yer alan özet içerikleri incelemek istersiniz. Google da description etiketine ve sitenin kategorilerine göz atarak öncelikli kategorizasyon işlemlerini tamamlıyor. Elbette dünyanın en büyük arama motorunun bu kadar basit bir şekilde sıralama yapması sözkonusu olamaz. Daha sonra dergi sayfalarını çevirip, başlıkları inceler yazıya göz atarız. İşte tam bu noktada Google’ın içerik başlıklarıanahtar kelime yoğunluğu ve yazının ilk 50 kelimesine verdiği önemi anlayabiliyoruz. Ayrıca derginin ne kadar düzgün göründüğü ve matbaadan herkes tarafından okunabilir bir şekilde çıkması da önemlidir. Bu mantığın Google karşılığı da tasarımın CSS ile düzenlenmiş olması ve W3C kriterlerine karşılık geliyor. Bunca karışık terimin arasında sizi daha fazla boğmadan basitleştirilmiş ve detaylı anlatıma geçiyorum.

anahtar kelime yoğunluğu nedir?

Anahtar kelime yoğunluğu, bir içerik içerisinde kullanılan tüm kelimelerin içeriğin geneline olan oranıdır. Örneğin, SEO konusunda bir makale yazılıyorsa bu makale içerisinde sıklıkla SEO kelimesinin geçiyor olması muhtemeldir. Bu sebepten ötürü hazırladığınız içeriklerde ilgili kelimenin sıklıkla geçmesine dikkat etmeniz pek çok SEO uzmanı tarafından önerilir. Buna karşın bazı SEO otoriteleri bunun artık kaydadeğer bir önem taşımadığını iddia ediyor. Başarılı sonuçlar için bu kriteri de gözardı etmeden içerik üretmenizi öneririm. Ayrıca başlıklar ile keyword uyumu yakalayan yazılar yazmak da oldukça önemli.
Anahtar kelime yoğunluğunu elbette tek tek ölçmek zorunda değilsiniz. Bu konuda hizmet veren çok sayıda program ve eklenti var. Bunları maddeler halinde listeleyelim;
  • WordPress için hazırlanmış olan Keyword Density Checker eklentisi blogunuza yazı yazarken anahtar kelimelerinizi analiz etmenize yardım ediyor.
  • Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, Safari için en başarılı SEO eklentilerinden olan SEO Quake‘e ait olan Keyword Density modülünü kullanabilirsiniz.
  • Tüm web siteleri için kullanbileceğiniz SEOBook.com’un Keyword Density Analyzer aracı oldukça faydalı.
İdeal anahtar kelime kullanım yüzdesi kelime grupları içinde tekrarlı tekil kelimeler için %8 civarı olmakla birlikte çoklu kelime grupları için %6 civarlarına kadar düşürülebilir.

anahtar kelimeleri vurgulamanın önemi

Anahtar kelimelerinizi yazı içerisinde geçirirken farklı bir renk ile belirtmeniz veya kalın-italik-altı çizili biçimlerle vurgulamanız önemlidir. Dergi mantığı üzerinden ilerlediğimizde, bu tip kelimelerin içeriğe dair önemli ipuçları verdiğini gözönünde bulundurursak Google’ın neden bu veriyi değerlendirdiğini daha net anlayabiliriz. Ancak bunun da son derece suistimal edilen bir SEO tekniği olması ve ziyaretçiye hoş bir görüntü sunmadığı için, SEOZEO ekibi olarak anahtar kelimeleri değil, dikkatinizi çekmesi gereken bölümleri vurgulamayı tercih ediyoruz.

kategorizasyon ve listelemede seo kriterleri

HTML etiketleri içerisinde, listelemek için kullanılan <li> elementi de her ne kadar bilinmese de SEO açısından önem arz ediyor. Bu sebeple kategori seçimlerinde SEO’yu uygun davranmanın gerekliliğini vurguluyoruz. Ancak her zaman anahtar kelimenizi kullanmak zorunda değilsiniz. Google’ın gelişmiş algoritmaları, anahtar kelimenizle ilişkili olan diğer kelimelerin de site içinde aranmasını sağlar. Öyle ki, SEO ile ilgili bir sitenin SEO ile ilgili olup olmadığını ölçmenin tek methodu SEO kelimesinin ne sıklıkla geçtiği değil benzer ve ilgili terimler olan PageRank, backlink, TrustRank gibi kelimelerin de ne sıklıkla kullanıldığıdır. Özellikle <li> etiketi ile listelenmiş olan maddeler arasında yan kelimelerin ve anahtar kelimelerin yer alması oldukça önemlidir.

alanadı seçimi ve seo

Domain veya doğru kullanılış şekliyle alanadı seçimi SEO üzerinde en çok etkili faktörlerden birisidir. Özellikle anahtar kelimenin domainde geçiyor olması Google tarafından önem verilen bir değerdir. Bu sebepten ötürü yeni projelerinizde mutlaka anahtar kelimenizi içeren domainler edinmenizi öneririz. Domain satın alımlarında uzantının da SEO’ya etkisi çok büyüktür. Türkiye için yapılan projelerde, öncelikli olarak .com, sonrasında .com.tr .org .net / web.tr / .gen.tr / .tv / .me / web.tr.biz / .info kullanmanızı öneririz.
Ancak burada da dikkat edilmesi gereken bazı kurallar var. Bunları daha net olması için bir örnek üzerinden inceleyelim. Hedef kelimemiz televizyon fiyatları olsun.
  • televizyonfiyatlari.com => .com.tr / .org / .net / web.tr / .gen.tr / .tv / .me / web.tr / .biz / .info
  • televizyon-fiyatlari.com => .com.tr / .org / .net / web.tr / .gen.tr / .tv / .me / web.tr / .biz / .info
  • ucuztelevizyonfiyatlari.com => .com.tr / .org / .net / web.tr / .gen.tr / .tv / .me / web.tr / .biz / .info
Mümkün mertebe arada (tire) işareti yer alan domainleri tercih etmemelisiniz. Ancak zorunlu kaldığınızda başka alternatifiniz olmayabilir. Üçüncül bir seçenek olarak ek bir kelimeyle kombine etmenizi öneririm. Ayrıca son günlerde epey gündemde yer alan türkçe karakterli domainlerikullanmanızı önermiyorum.
Bilinen bir diğer önemli konu ise alan adlarının karakter olarak uzunluğunun sınırlandırılmasının gerekliliği. Long tail olarak bilinen, bir kaç kelimeden oluşmuş anahtar kelimelerde üst sıralarda yer almak için oluşturulan sitelerin engellenmesi için yaratılmış olan bu sisteme göre, 20 karakterden uzun domainler satın almanız düşük bir güven ile başlamanız anlamına geliyor. Ayrıca domaininiz içinde kesinlikle ikiden fazla tire (-) yer almamalı.yi

link yapılarında seo düzenleri

Her web sitesinin link yapısı vardır. Bunu alt sayfaları ziyaret ederek kolaylıkla görebilirsiniz. SEO için uygun yapılar parametre içermeyen ve içerik ile uyumlu olanlardır. İki farklı link yapısını örnek olarak ele alıp yorumlayalım;
  • www.siteadresiniz.com/mi_6766/is_3_8/ai_n31128434/?p=40 (uygun olmayan link yapısı)
  • www.siteadresiniz.com/yeni-baslayanlar-icin-seo-rehberi/ (uygun olan link yapısı)
SEO’nun çok yaygın olmadığı ilk yıllarda tüm hazır scriptler için özel link yapıları modülleri yazdırmak zorundaydık ancak günümüzde bu teknik öylesi yaygınlaştı ki pek çok sistemin varsayılan halinde dahi seo uyumlu linkler bulunuyor. İdeal olan link yapısı, her daim başlığınızı veya içeriğinizin ne olduğuna dair bir özet içeren link yapısıdır. Şayet kullandığınız sistemde de linkleriniz parametreler içeriyorsa bir yazılımcıyla görüşerek sisteminiz üzerinde değişiklikler yapmanızda fayda var.

site-içi linklemelerde seo uyumu

Site içinde alt sayfalarınızı linklerken de SEO uyumuna dikkat etmelisiniz. Daha önceden bahsettiğimiz üzere Google sadece anahtar kelimenizi değil, onunla ilişkili olan diğer kelimeleri de tanımlayabiliyor. Doğal olarak alt sayfalarınıza link verirken de anahtar kelimelerinizle ilişkili olmalarına dikkat etmelisiniz. Özellikle önerdiğim SEO işlemlerinden birisi de hedef kelimenizle ilgili alt sayfalar oluşturmak. Bu konu her ne kadar anahtar kelime araştırması ile ilgili bir konu olsa da, özet olarak yapmanız gerekenleri listeleyeceğim. Yine örnekler üzerinden giderek can sıkıcı olmayan ve anlaşılır bir anlatım sunmaya gayret edeceğim.
Öncelikli olarak anahtar kelimemizi televizyon fiyatları olarak belirleyelim. Bu alanda açacağımız alt sayfaları belirlerken hayal gücümüzü değil Google Adwords Keyword Aracı‘nı kullanacağız. Link üzerinden keyword aracına girdikten hemen sonra dil ve ülke seçeneklerinin Türkiye için ayarlanıp ayarlanmadığını incelemeyi unutmayın. İlgili boşluğa “televizyon fiyatları” yazdıktan hemen sonra “Yalnızca arama terimlerimle yakından alakalı fikirleri göster” seçeneğini işaretli hale getirerek aramamızı yapıyoruz. Çıkan sonuçları, Genel Aylık Aramalar‘a göre sıralamayı unutmayın.

sayfalar arası link aktarımı

Özellikle büyük bloglarda sıklıkla görebileceğiniz üzere, genel bir konudan bahsediyorken bu alanda daha spesifik olarak yazılmış bir başka yazıya link verildiğini görürürüz. Bu durum hem kullanıcı navigasyonunu arttırıyorken, aynı zamanda sitedeki hangi içeriklerin birbirleriyle konu olarak yakın olduklarına dair Google’a ipucu verir. Pek çok içeriğin birbiriyle bağlantılı oluyor olması da, sitenin alanında nitelikli ve geniş bir bilgi arşivine sahip olduğunu gösterir.

bencil davranmayın, link verin

Özellikle blog sitelerinde yaygın görülen bir anlayış Google’a link vermek. Mit olarak da adlandırılan SEO efsanelerinden birisi de Google ve benzeri yüksek PageRank değerli sitelere link vermek üzerine. Aslında burada yanlış anlaşılmış bir mantık sözkonusu. İçeriğinizle ilgili olan otorite sitelere link vermeniz, sitenizi her zaman değerli kılacaktır. Örneğin blog yazılarından ilgili konulara çıkılan linkler, yazıyı oldukça değerli kılabilmekte. Ancak bu mantığın yanlış anlaşılarak, her sayfadan belirli bir siteye link vermek olarak anlaşılması doğru olmaz. Sadece alt sayfalarınızdan, ilgili konulara link vermekte bencil olmayın. Bunun için ekstra bir düzenlemeye gerek yok, zaten blogları okudukça link verilecek yerler konusunda çok daha emin olabilirsiniz.

özgün ve güncel içerikler üretin

SEO ile ilgili belki de en geçerli ve en değerli bilgilerden birisi de özgün ve güncel içeriklerin girilmesi gerekliliğidir. Kopya içerikler duplicate content adı verilen etiketleme ile index dışı kalırlar. Bu durum aynı zamanda TrustRank oranınızın düşmesine sebep olabilir. Bu sebepten ötürü tamamen özgün içerikler üretmek ve bunları yayımlamak SEO’nun en önemli başlangıçlarından birisidir. Özgün içerik, backlink olmasa dahi her zaman Google tarafından ödüllendirilir. Öyle ki, pek çok tecrübemin de yansıttığı üzere hiç bir SEO çalışması yapılmamış ancak tamamen özgün ve insanlığa faydalı bir site, pek çok SEO çalışması yapılmış ancak özgün ve güncel içeriğe yeterince önem verilmemiş sitelere göre büyük avantaj sağlamaktadır. Blog sitelerinin özellikle WordPress altyapısına sahip olanların bu denli önplana çıkıyor oluşlarının temel sebebi özgün içerik üretebilme potansiyeli olan bir yazılım üzerine kurulu olmalarından ileri gelir.

eski içeriklerinizi güncelleyin

Uzun zaman önce yazdığınız ancak güncellemediğiniz sayfaları güncellemek her zaman olumlu sonuçlar yaratır. Özellikle WordPress benzeri blog sistemlerinde yer alan “okuyucu yorumları” bu alanda büyük katkı sağlar. Devamlı olarak kullanıcı etkileşiminde olup yorumlarla güncellenen bir sitenin, interaktif yapısı o siteyi kaliteli kılar ve bu kriter göz önüne alındığında Google’da üst sıralarda yer almak kolaylaşır. Buna ek olarak strike etiketi ile artık geçerli olmayan bilgilerin üzerini çizmek, güncel bir site olduğunuzu Google Bot’a kanıtlayacaktır. Webrazzi gibi, SEO ve sosyal medyada başarı sahibi sitelerin çoğunda en eski yazıların dahi güncellendiğini görebilirsiniz.

içeriğin html’ye oranı ve css tasarımlar

Sayfa kaynakçalarında az kod kullanılıp çok içerik sergilenmesi büyük önem arz eder. Bu sebepten ötürü CSS gibi modern teknolojilerin kullanılması da önerilir. Tablo odaklı tasarımlarda onlarca td vetr kodu arasında içerikler neredeyse kaybolur. Ancak modern tasarımlarda onlarca satır tablo kodları yerine, ufak bir kaç div modifikasyonu ile kolayca sayfa yerleşimi sağlayabilirsiniz. Buna ek olarak Javascript kodların dışarıdan çağrılması ve  CSS stil dosyalarının da dışarıdan çağırılması içerik/HTML oranına katkı sağladığından önem arz eden SEO değişiklikleridir.

w3c uyumluluğu ve browser desteği

W3C konsorsiyumu tarafından hazırlanan HTML uyum kodları, web sitesinin tüm tarayıcılarda benzer bir şekilde görünmesini sağlar. Eğer fanatik bir Firefox/Chrome hayranıysanız sıklıkla doğru görüntülenmeyen sayfalarla karşılaşırsınız. Bunun temel sebebi pek çok tasarımcının Internet Explorer için tasarım yapması ve W3C uyumlu olmamasıdır. Bu sebepten ötürü, tüm tarayıcılarda sorunsuz görüntülenen w3c HTML ve CSS uyumlu siteler Google tarafından daha değerli kabul edilir. Siteniz W3C HTML ve W3C CSS uyumlarını siz de kolayca test edebilirsiniz.

lokasyon ve hostingin önemi

Google’ın dikkat ettiği bir diğer nokta da barındığınız server’ın lokasyonu. Şayet Türkiye’de yayın yapan ve ziyaretçilerin çoğunluğu Türkiye’den olan bir site için SEO çalışması yapıyorsanız sunucularınızın Türkiye’de barınması önemlidir. Gerek kullanıcılarınız ile ping sürenizin düşük olmasının sağladığı avantaj, gerekse de olası yurtdışı çıkışı sorunları sırasında erişilebilir olmanın avantajlarından ötürü bu durum Google tarafından ödüllendirilmektedir. Ayrıca çeşitli testler ile barındığınız serverdaki uptime (ulaşılabilirlik) oranının hesaplandığını ve bunların da Google tarafından değerlendirilmeye alındığını biliyoruz.
Hosting konusunda dikkat edilen bir diğer faktör ise sizinle aynı IP adresinde bulunan sitelerin durumları. Eğer gerçekten başarılı SEO sonuçları istiyorsanız kesinlikle hosting sağlayıcınızla görüşerek size özel bir IP adresi satın almalısınız. IP adresi her zaman çözüm olmayabileceği gibi pek çok SEO danışmanının ciddi projelerde D serisindeki tüm IP’leri kapatarak 255 IP satın alıp C-Class’ı kendine ait bir hale getirip sitesini güvence altına aldığını biliyoruz.

xml site haritaları oluşturun

Site haritaları, sitenizde yer alan tüm sayfaların listelendiği XML formatında bir listedir. Site haritası oluşturmak, tüm sayfalarınızın adreslerini ve sizin için olan değerlerini Google’a bildirmeniz demektir. Site haritalarını sizin için üreten pek çok hazır uygulama olduğu gibi, otomatik olarak site haritası üreten web siteleri de bulunmaktadır. Örnekleri listelemek gerekirse;
  • Google’a uyumlu, kusursuz site haritaları yaratan WordPress eklentisi; Google XML Sitemaps
  • Sık kullanılan scriptlerden olan Joomla için site haritası eklentisi olan; Xmap
  • Popüler portal çözümlerinden olan Drupal sistemleri için; Drupal XML Sitemap
  • vBulletin forum sistemi için site haritası eklentisi olan; vbSEO Sitemap
  • SMF forumlar için site haritası yaratan; SMF Sitemap Module
  • Açık kaynak kod forum sistemlerinden phpBB için; phpBB Google Sitemap Generator
  • Tüm web siteleri ve statik sayfalar için kullanabileceğiniz; XML-SitemapsAuditmyPC Sitemapve FreeSitemap Generator
yukarıda listelenen adresler üzerinden kolaylıkla site haritası oluşturabilirsiniz. Popüler sistemler için özel hazırlanmış eklentileri kullanmanızı öneririm. Çok yüksek sayıda URL sahibi sitelerde diğer servisler sorun yaratabilir.
İlgili Aramalar: SEO,seo teknikleri,seo rehberi,yeni başlıyanlar için seo rehberi,site dışı seo işlemler,site için seo işlemler

Copyright © EcanBlog - Güncel Teknoloji, Vizyona Giren Filmler, İnternet, Oyun | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com