Google Sandbox dan çıkmak için ne yapmalıyım?
Merhaba Google Yardım ziyaretçileri
Bu yazımızda Google’ın sandbox olarak nitelendirdiği ve Google’ın kurallarına ters düşen ve onlara ceza olarak sandbox durumuna düşüren yazımız ile birlikteyiz.
Google Sandbox tan çıkmak için öncelikle Google’ı iyi tanımak gerekmektedir.
Şimdi başlıyoruz…
Google Nasıl sitelerden hoşlanmaz?
Google kopya, çalıntı, hazıra konmak gibi nitelendirdiğimiz içeriklerden hiç hoşlanmaz. Bunun için Google sizi hak ettiğiniz yere yani geri sayfalara göndererek. Bu suçu işlemeye devam ettikce de arama sonuçlarından sizi mahrum bırakarak cezalandırır.
Peki Google nasıl sitelerden hoşlanır?
Google insanlığa faydalı ciddi anlamda legal yani gerçek içerik barındıran sitelerden çok hoşlanır. Örneğin kendinize ait kişisel bir sitenizin olduğunu varsayalım. Gün geçtikçe siz kendi sitenize kendi şiirlerinizi, kendi yazı veya makalelerinizi yazdığınızı varsayarsak. Google bu içeriği hafızasına aldığında aynı içeriğin başka sitede olmayışını göz önüne alacak başka sitede görse bile ilk olarak sizin sitede gördüğü zaman bu dökümanların size ait olduğunu bilecek ve sizi o içerik aramalarında ön sıralara çıkaracaktır.
Link değişimi yapmak?
Link değişimi yapmak herkes tarafından faydalı bilinmektedir. Ancak birçok web tasarımcısı istediği kelimede ön sıralarda çıkmak için link değişiminde bulunur. Ancak Google bunun farkına vardığı zaman sizi yine cezalandıracaktır ve sandbox tehlikesi ile karşı karşıya geleceksiniz. Örneğin web tasarımcılar genelde hep ana sayfasına link almaktadır. Oysaki sizin sitenizi beğenen insanlar sadece ana sayfanıza değil belirli alt sayfalarınıza link verdiğinde Google bunu ciddi anlamda sevecektir. Çünkü Google alt sayfanızda bulunan bir dökümana link verildiğini gördüğü zaman “demek ki bu döküman beğeniliyor” diye düşünecek ve o sayfanızıda arama sonuçlarında ön sıralara çıkaracaktır.
Meta Taglar ne derece etkili?
Meta etiket ve tagları pek çok web tasarımcı tarafından önemsenmez olsada Google indexleme aşamasında bu püf noktalara çok önem verir.
Örnek vermek gerekirse;
<title>Google Yardım Merkezi</title>
yukarıda görmüş olduğunuz gibi Google Yardım Merkezi title açıklamasında Sitenizin asıl amacının ne olduğunu belirtiyor ve bu tür aramada ön sıraya çıkmanızda olanak sağlıyor. Ve unutmayınki title açıklamasını kısa ve öz tutunuz. Fazla kelime kasmaktan kaçınınız. Title açıklamasının 80 karakteri geçmemesine özen gösteriniz. 80 karakterden sonrası Google tarafından ignore edilir yani görmezden gelinir.
<meta name=”keywords” content=”google, sandbox, yardım, webmaster, döküman, seo, search engine, meta tag, optimizasyon”>
Keywords: Arama motorlarının sayfa içeriğini daha kolay tanımlaması için kısa sözcüklere keywords denir. Ve sitenizin meta tagları arasında bulunmasında fayda olacak bir eklentidir. Burada dikkat etmeniz gereken nokta ise keywords ların 20 kelimeyi geçmemesine özen gösteriniz ve kelimeler arasında yukarıdaki örnekteki gibi virgül ile ayırmanız gerekmektedir. 20 Kelimeyi geçtiği zaman Google spam yaptığınızı düşünerek arama sonuçlarından sizi gerilere atacaktır. Unutmayınki aynı kelimelerin tekrarıda sizin zararınıza olacaktır.
<meta name=”abstract” content=”Sandbox (Google Sandbox) Nedir“>
Birçok web tasarımcı tarafından bilinmeyen bir eklenti olmasına rağmen aslında Sayfanın açıklaması yani description yerine de kullanılan bir eklentidir. Buradaki açıklamada tek bir cümle kullanınız. Kısa ve açıklayıcı olmak şartı ve site dilinin içeriğine göre kısa öz bir cümle ile.
<meta name=”author” content=”Halil Dilek“>
Sayfayı tasarlayan kişi veya şirketin ismi. Bu her ne kadar ilk defa görenler için önemsiz gelsede Google bu tür eklentileri sever. Çünkü Google bu işin ciddiye alındığını görecek ve size özel bir değerlendirme sunacaktır.
<meta name=”content-language” content=”tr”>
Bu eklentimizde sayfamızın içeriğinin hangi dil olduğunu Google botlarına bildirmektedir. Google kolay indexleme açısından bu eklentiyi sayfanıza eklemeniz sizin yararınıza olacaktır.
<meta name=”rating” content=”General”>
Bu eklentide sayfanın hangi kitleye hitap ettiğini göstermektedir. Eğer ki genel olarak herkese hitap eden bir sayfanız var ise “All” yani herkese olarak değiştirebilirsiniz.
<meta name=”revisit-after” content=”7 days”>
Bu pek önemsenmesede aslında önemli bir eklentidir. Arama motorlarına ait olan Robotlar sayfayı 7 gün sonra ziyaret etmeleri için komut vermektedir. Ancak şöyle olası bir durum söz konusudur. Eğer 7 gün içinde sayfanızda değişiklik yapmaz iseniz yani güncel tutmadığınız taktirde Google’ı kandırmak durumuna düşmüşsünüz demektir. Eğer sayfanızı hergün güncelliyorsanız bu kısmı 1 yaparak ertesi günde Google’ı sevindirebilirsiniz.
<meta http-equiv=”reply-to” content=”destek@googleyardim.com”>
Bu kısımda sayfa tasarımcısının veya sayfalar ile ilgili görüşlerin bildirilmesi için yazılması gereken mail adresi yazılmaktadır.
<meta name=”robots” content=”all”>
Bu eklentimizde Robotların tüm içeriği indexlemesi için komut vermemiz için kullanılır. Eğer sayfamızdaki bütün içeriği kendi kategorilerine uygun olarak indexlemesini istiyorsak bu meta tagını sayfamıza eklemenizde büyük ölcüde faydalı olacaktır.
Bu dökümandaki bilgileri uyguladıktan sonra kendinize bir robots.txt dosyası oluşturup sitenizin ana dizinine atınız. Daha sonra sitemap oluşturma programları ile temiz bir sitemap dosyası oluşturarak “Google Web Yöneticisi Araçları - Kontrol paneli” nden sitemap ekleyiniz. Ancak bundan önce sitenizi Google’a bu sitenin sizin siteniz olduğuna dair ispat etmeniz gerekmektedir. Bunun için aşağıdaki adımları izleyiniz.
1- https://www.google.com/webmasters/to...overview?hl=tr Adresine giriniz
2- Hesabınıza giriş yapınız.
3- Site Yöneticisi Araçları’ na Tıklayınız
4- Açılan sayfada site adresinizi yazarak (Örnek: Google Webmaster Yardım Merkezi döküman yükle indir bedava seo sandbox search engine optimizasyon) sitenizi ekleyiniz.
5- Site eklendikten sonra açılan sayfadaki Sitenizi Doğrulayınız linkine tıklayınız.
6- Bir doğrulama yöntemi seçiniz ( Tavsiye olarak Bir HTML dosyasını karşıya yükle’yi seçiniz.)
7- Örnek olarak: google2b8aed0c77129507.html adında özel kodlanmış bir boş sayfa oluşturarak sitenizin ana dizinine atınız.
8- Doğrula butonuna basınız.
9- Siteniz artık doğrulanmış ve başarılı bir şekilde istatistiklerini görebilirsiniz. Ve bu sitenin size ait olduğunu Google’a bildirmiş oluyorsunuz.
10- Daha sonra Site Haritası ekle sekmesinden haritanızı ekleyiniz.
Bu işlemleri yapmak demek artık güzel ve Google’ın sevdiği bir site oluşturduk demektir.
Bundan sonra yapmanız gereken Site yöneticisi Araçları Ana sayfasında sağ tarafta bulunan
“Yeniden Değerlendirme İsteği” Linkine tıklayarak sitenizin yeniden değerlendirilmesi için Google’dan istekte bulunabilirsiniz.
Burada sitenizin neden arama sonuçlarından yasaklandığını ve tüm gerçekleri saklamadan Güzel ve Temiz bir Türkçe ile Google yöneticilerine yazınız. Unutmayınızki Google çalışanlarının size özel bir kastı yoktur. Eğer bahsetmiş olduğunuz siteniz Google kurallarını ihlal etmiyorsa en kısa sürede siteniz tekrardan arama sonuçlarında görünecektir.
Merhaba Google Yardım ziyaretçileri
Bu yazımızda Google’ın sandbox olarak nitelendirdiği ve Google’ın kurallarına ters düşen ve onlara ceza olarak sandbox durumuna düşüren yazımız ile birlikteyiz.
Google Sandbox tan çıkmak için öncelikle Google’ı iyi tanımak gerekmektedir.
Şimdi başlıyoruz…
Google Nasıl sitelerden hoşlanmaz?
Google kopya, çalıntı, hazıra konmak gibi nitelendirdiğimiz içeriklerden hiç hoşlanmaz. Bunun için Google sizi hak ettiğiniz yere yani geri sayfalara göndererek. Bu suçu işlemeye devam ettikce de arama sonuçlarından sizi mahrum bırakarak cezalandırır.
Peki Google nasıl sitelerden hoşlanır?
Google insanlığa faydalı ciddi anlamda legal yani gerçek içerik barındıran sitelerden çok hoşlanır. Örneğin kendinize ait kişisel bir sitenizin olduğunu varsayalım. Gün geçtikçe siz kendi sitenize kendi şiirlerinizi, kendi yazı veya makalelerinizi yazdığınızı varsayarsak. Google bu içeriği hafızasına aldığında aynı içeriğin başka sitede olmayışını göz önüne alacak başka sitede görse bile ilk olarak sizin sitede gördüğü zaman bu dökümanların size ait olduğunu bilecek ve sizi o içerik aramalarında ön sıralara çıkaracaktır.
Link değişimi yapmak?
Link değişimi yapmak herkes tarafından faydalı bilinmektedir. Ancak birçok web tasarımcısı istediği kelimede ön sıralarda çıkmak için link değişiminde bulunur. Ancak Google bunun farkına vardığı zaman sizi yine cezalandıracaktır ve sandbox tehlikesi ile karşı karşıya geleceksiniz. Örneğin web tasarımcılar genelde hep ana sayfasına link almaktadır. Oysaki sizin sitenizi beğenen insanlar sadece ana sayfanıza değil belirli alt sayfalarınıza link verdiğinde Google bunu ciddi anlamda sevecektir. Çünkü Google alt sayfanızda bulunan bir dökümana link verildiğini gördüğü zaman “demek ki bu döküman beğeniliyor” diye düşünecek ve o sayfanızıda arama sonuçlarında ön sıralara çıkaracaktır.
Meta Taglar ne derece etkili?
Meta etiket ve tagları pek çok web tasarımcı tarafından önemsenmez olsada Google indexleme aşamasında bu püf noktalara çok önem verir.
Örnek vermek gerekirse;
<title>Google Yardım Merkezi</title>
yukarıda görmüş olduğunuz gibi Google Yardım Merkezi title açıklamasında Sitenizin asıl amacının ne olduğunu belirtiyor ve bu tür aramada ön sıraya çıkmanızda olanak sağlıyor. Ve unutmayınki title açıklamasını kısa ve öz tutunuz. Fazla kelime kasmaktan kaçınınız. Title açıklamasının 80 karakteri geçmemesine özen gösteriniz. 80 karakterden sonrası Google tarafından ignore edilir yani görmezden gelinir.
<meta name=”keywords” content=”google, sandbox, yardım, webmaster, döküman, seo, search engine, meta tag, optimizasyon”>
Keywords: Arama motorlarının sayfa içeriğini daha kolay tanımlaması için kısa sözcüklere keywords denir. Ve sitenizin meta tagları arasında bulunmasında fayda olacak bir eklentidir. Burada dikkat etmeniz gereken nokta ise keywords ların 20 kelimeyi geçmemesine özen gösteriniz ve kelimeler arasında yukarıdaki örnekteki gibi virgül ile ayırmanız gerekmektedir. 20 Kelimeyi geçtiği zaman Google spam yaptığınızı düşünerek arama sonuçlarından sizi gerilere atacaktır. Unutmayınki aynı kelimelerin tekrarıda sizin zararınıza olacaktır.
<meta name=”abstract” content=”Sandbox (Google Sandbox) Nedir“>
Birçok web tasarımcı tarafından bilinmeyen bir eklenti olmasına rağmen aslında Sayfanın açıklaması yani description yerine de kullanılan bir eklentidir. Buradaki açıklamada tek bir cümle kullanınız. Kısa ve açıklayıcı olmak şartı ve site dilinin içeriğine göre kısa öz bir cümle ile.
<meta name=”author” content=”Halil Dilek“>
Sayfayı tasarlayan kişi veya şirketin ismi. Bu her ne kadar ilk defa görenler için önemsiz gelsede Google bu tür eklentileri sever. Çünkü Google bu işin ciddiye alındığını görecek ve size özel bir değerlendirme sunacaktır.
<meta name=”content-language” content=”tr”>
Bu eklentimizde sayfamızın içeriğinin hangi dil olduğunu Google botlarına bildirmektedir. Google kolay indexleme açısından bu eklentiyi sayfanıza eklemeniz sizin yararınıza olacaktır.
<meta name=”rating” content=”General”>
Bu eklentide sayfanın hangi kitleye hitap ettiğini göstermektedir. Eğer ki genel olarak herkese hitap eden bir sayfanız var ise “All” yani herkese olarak değiştirebilirsiniz.
<meta name=”revisit-after” content=”7 days”>
Bu pek önemsenmesede aslında önemli bir eklentidir. Arama motorlarına ait olan Robotlar sayfayı 7 gün sonra ziyaret etmeleri için komut vermektedir. Ancak şöyle olası bir durum söz konusudur. Eğer 7 gün içinde sayfanızda değişiklik yapmaz iseniz yani güncel tutmadığınız taktirde Google’ı kandırmak durumuna düşmüşsünüz demektir. Eğer sayfanızı hergün güncelliyorsanız bu kısmı 1 yaparak ertesi günde Google’ı sevindirebilirsiniz.
<meta http-equiv=”reply-to” content=”destek@googleyardim.com”>
Bu kısımda sayfa tasarımcısının veya sayfalar ile ilgili görüşlerin bildirilmesi için yazılması gereken mail adresi yazılmaktadır.
<meta name=”robots” content=”all”>
Bu eklentimizde Robotların tüm içeriği indexlemesi için komut vermemiz için kullanılır. Eğer sayfamızdaki bütün içeriği kendi kategorilerine uygun olarak indexlemesini istiyorsak bu meta tagını sayfamıza eklemenizde büyük ölcüde faydalı olacaktır.
Bu dökümandaki bilgileri uyguladıktan sonra kendinize bir robots.txt dosyası oluşturup sitenizin ana dizinine atınız. Daha sonra sitemap oluşturma programları ile temiz bir sitemap dosyası oluşturarak “Google Web Yöneticisi Araçları - Kontrol paneli” nden sitemap ekleyiniz. Ancak bundan önce sitenizi Google’a bu sitenin sizin siteniz olduğuna dair ispat etmeniz gerekmektedir. Bunun için aşağıdaki adımları izleyiniz.
1- https://www.google.com/webmasters/to...overview?hl=tr Adresine giriniz
2- Hesabınıza giriş yapınız.
3- Site Yöneticisi Araçları’ na Tıklayınız
4- Açılan sayfada site adresinizi yazarak (Örnek: Google Webmaster Yardım Merkezi döküman yükle indir bedava seo sandbox search engine optimizasyon) sitenizi ekleyiniz.
5- Site eklendikten sonra açılan sayfadaki Sitenizi Doğrulayınız linkine tıklayınız.
6- Bir doğrulama yöntemi seçiniz ( Tavsiye olarak Bir HTML dosyasını karşıya yükle’yi seçiniz.)
7- Örnek olarak: google2b8aed0c77129507.html adında özel kodlanmış bir boş sayfa oluşturarak sitenizin ana dizinine atınız.
8- Doğrula butonuna basınız.
9- Siteniz artık doğrulanmış ve başarılı bir şekilde istatistiklerini görebilirsiniz. Ve bu sitenin size ait olduğunu Google’a bildirmiş oluyorsunuz.
10- Daha sonra Site Haritası ekle sekmesinden haritanızı ekleyiniz.
Bu işlemleri yapmak demek artık güzel ve Google’ın sevdiği bir site oluşturduk demektir.
Bundan sonra yapmanız gereken Site yöneticisi Araçları Ana sayfasında sağ tarafta bulunan
“Yeniden Değerlendirme İsteği” Linkine tıklayarak sitenizin yeniden değerlendirilmesi için Google’dan istekte bulunabilirsiniz.
Burada sitenizin neden arama sonuçlarından yasaklandığını ve tüm gerçekleri saklamadan Güzel ve Temiz bir Türkçe ile Google yöneticilerine yazınız. Unutmayınızki Google çalışanlarının size özel bir kastı yoktur. Eğer bahsetmiş olduğunuz siteniz Google kurallarını ihlal etmiyorsa en kısa sürede siteniz tekrardan arama sonuçlarında görünecektir.
Devamı Oku: Google Sandbox'tan nasıl çıkılır?
İlgili Aramalar: Google Sandbox'tan nasıl çıkılır?
0 yorum:
Yorum Gönder